aaalafkherstext

ورود
x
یا
x
ثبت‌نام
x

یا

کدام عادت‌ها برای شما ثروت می‌سازند؟

(زمان خواندن: 4 - 7 دقیقه)

تمام چیزی که دربارۀ خلق ثروت لازم است بدانید خیلی کوتاه است، خلق ثروت ساده است. به‌عبارتی دیگر، ثروتمند شدن نیاز زیادی به شانس، هوش یا ارتباطات خاص ندارد. لازم نیست به سمینارهای گران‌قیمت مدیریت مالی بروید و چند حقه و ترفند از بازاریاب‌ها یاد بگیرید تا بتوانید ایجاد ثروت کنید.

برای خلق ثروت نیاز به اطلاعات عمومی و قابل فهم دارید. دلیل این که افراد بسیار کمی به ثروت می‌رسند این است که بیشتر آدم‌ها عادات مناسب برای رسیدن به ثروت را در خود پرورش نمی‌دهند.

خلق ثروت ساده است

در واقع، چگونگی ثروتمند شدن به‌قدری ساده است که در دو جمله می‌توان آن را بیان کرد:

۱) بیشتر از آنچه هزینه می‌کنید درآمد داشته باشید و آن را عاقلانه سرمایه‌گذاری کنید.

۲) عادت‌های روزانهٔ ساده در خود ایجاد کنید که منجر به جمع ثروت شود.

ممکن است با شنیدن این دو جمله ‌سرخورده شده باشید. شاید انتظارجمله‌ای متفاوت، جدید و هوشمندانه را داشتید.

ویژگی مشخص افرادی که به ثروت دست می‌یابند، این است که پول خود را به‌خوبی مدیریت می‌کنند و عادت‌های پولی خوبی دارند. بسیاری از آن‌ها باهوش‌ترین نیستند و هیچ آموزش ویژه‌ای ندیده‌اند. آن‌ها فقط عادت‌های خوبی دارند.

- عادت روزمرۀ صرفه‌جویی، پول کمی را روزانه برای شما ذخیره می‌کند؛ اما این پول در طی یک دورۀ طولانی روی هم جمع شده و ثروت قابل ملاحظه‌ای می‌شود.

- عادت روزانۀ بالا بردن ظرفیت درآمد از طریق تمرین و یادگیری هم می‌تواند به رشد پس‌انداز شما کمک شایانی کند.

هر دوی این عادت‌ها به‌شکل فزاینده‌ای، تفاوت میان آنچه خرج می‌کنید و آنچه کسب می‌کنید، بیشتر می‌کنند و باعث می‌شوند بتوانید ثروت خود را با سرعت شتابان افزایش دهید.

این علم پیچیدۀ موشک‌سازی نیست، بلکه عادت‌های روزانه اختصاص‌داده‌شده به یک هدف خاص، یعنی ایجاد ثروت است.

ویژگی بارز افرادی که به ثروت دست می‌یابند، این است که پول خود را به‌خوبی مدیریت می‌کنند.

از امروز شروع کنید

از امروز شروع کنید

از امروز شروع کرده و عاداتی را که به شما برای خلق ثروت کمک می‌کنند، پرورش دهید. تعدادی از کارهایی که برای شروع می‌توانید انجام دهید، در فهرست زیر می‌بینید:

۱) در یک برنامۀ پس‌انداز اتوماتیک ثبت‌نام کنید.

۲) هزینه‌های اضافی را شناسایی کرده و از دست آن‌ها خلاص شوید.

۳) وسایل بلااستفادۀ خود را بفروشید.

۴) به‌جای خرید یک وسیلۀ نو، قدیمی‌اش را تعمیر کنید.

۵) درمورد روش‌های پس‌انداز و سرمایه‌گذاری در بازار ملک آموزش ببینید.

فقط یک عادت را انتخاب کنید و از امروز انجام دادنش را شروع کنید. عادت را آن‌قدر تمرین کنید تا به یک عادت دائمی تبدیل شود. سپس، یک عادت دیگر را انتخاب کرده و آن را انجام دهید. سپس، یکی‌دیگر و دیگری، تا زمانی که به افزایش ثروت منجر شوند.

بزرگ‌ترین مانع ایجاد ثروت تعویق است. عادت‌ها ساده‌ترین راه برای غلبه بر تعویق هستند و باعث اقدام فوری می‌شوند. آن‌ها تمام فرایند ساخت‌وساز ثروت را به قطعه‌هایی تقسیم می‌کنند که برای هر کسی قابل هضم است. اثر ترکیبی تمام این اقدامات کوچک در طول زندگی، ثروت می‌شود.

این توصیه تاریخ انقضا ندارد و برای قرن‌ها اعتبار خود را ثابت کرده است. اگر شما هم آن را در زندگی خود به کار بگیرید، احتمالاً برای شما هم جواب خواهد داد. به‌طور خلاصه، اگر می‌خواهید در زندگی به ثروت و موفقیت مالی دست پیدا کنید، دو جمله‌ای که در بالا نیز اشاره شد، ضروری‌ترین نکاتی است که به آن‌ها نیاز خواهید داشت:

بیشتر از آنچه هزینه می‌کنید درآمد داشته باشید و آن را عاقلانه سرمایه‌گذاری کنید.

عادت روزمرۀ صرفه‌جویی، روزانه، پول کمی را برای شما ذخیره می‌کند؛ اما این پول در طی یک دورۀ طولانی روی هم جمع شده و ثروت قابل ملاحظه‌ای می‌شود. عادت روزانۀ بالا بردن ظرفیت درآمدی‌تان از طریق تمرین و یادگیری هم می‌تواند به رشد پس‌انداز شما کمک شایانی نماید.

می‌توانید با روش‌های مختلف صرفه جویی مخارج خود را بلافاصله کم کنید

یک ایده کاربردی برای خلق ثروت

دقت کنید که این جمله سه بخش مجزا و در عین حال متصل به یک ایدۀ واحد دارد:

۱) کمتر خرج کن

۲) درآمد بیشتری داشته باش

۳) عاقلانه سرمایه‌گذاری کن

روش‌های گوناگونی برای رسیدن به این هدف وجود دارد؛ ولی همۀ آن ها زمینۀ ساده‌ای دارند:

  • می‌توانید با روش‌های مختلف صرفه‌جویی مخارج خود را بلافاصله کم کنید.
  • می‌توانید با استراتژی‌های متنوع، مثل تغییر شغل، گرفتن ترفیع، شروع یک کسب‌وکار و… درآمد خود را بالا ببرید.

به‌طور خلاصه، باید بین میزان درآمد و هزینه‌های خود شکافی ایجاد کنید که بتوانید با آن سرمایه‌گذاری کرده و درآمد دیگری هم داشته باشید. راهکارهای مربوط به خرج کردن کمتر و پول درآوردن بیشتر، شباهت‌هایی به یکدیگر دارند؛ ولی باید بدانید که ذهنیت‌های کاملاً متفاوتی نیاز دارند.

صرفه‌جویی یعنی با پول کمتر زندگی کردن و داشتن انضباط شخصی بیشتر. برای خیلی از افراد، این کار حس قربانی شدن می‌آورد و برای همین ادامه دادن مسیر برایشان دشوار می‌شود. اگر شما هم این‌طور هستید، باید بدانید قدم گذاشتن در مسیر صرفه‌جویی آهسته و سخت است؛ چراکه همواره در معرض تضاد بین نیازهای زندگی و آزادی مالی قرار خواهید داشت. برای بعضی دیگر، صرفه‌جویی لذت‌بخش است؛ چراکه آن را راهی ساده برای رسیدن به آزادی مالی می‌بینند و هدر دادن پول برایشان دلچسب نیست. خیلی از کسانی که راه صرفه‌جویی را در پیش گرفته‌اند، می‌توانند تا ۷۰٪ درآمد خود را پس‌انداز کرده و در کمتر از ده سال به استقلال مالی برسند؛ ولی این مسئله برای همه آسان نیست.

موفق‌ترین افراد از نظر مالی روی هر دو قسمت معادله کار متمرکز می‌شوند. هم‌زمان با کنترل هزینه‌ها هم پس‌انداز خود را به بالاترین نقطه می‌رسانند و هم درآمد خود را به بالاترین سطح می‌رسانند.

افراد موفق هم‌زمان با کنترل هزینه‌ها هم پس انداز خود را به بالاترین نقطه می‌رسانند و هم درآمد خود را به بالاترین سطح می‌رسانند

افزایش درآمد

راهکار دیگر، افزایش درآمد، طرف دیگر این معادله است. مزیت این روش این است که دیگر محدودیت خاصی برای رشد ثروتتان وجود ندارد؛ چون در واقع، ظرفیت افزایش درآمد شما نامحدود است. خیلی از مشاوران مالی بیشتر روی قسمت افزایش درآمد به‌عنوان راهی سریع برای رسیدن به ثروت تأکید می‌کنند، در حالی که اگر شما قسمت هزینه کردن معادله را به‌خوبی بلد نباشید، همچنان ریسک موفق نشدن شما بالاست.

موفق‌ترین افراد از نظر مالی روی هر دو قسمت معادله متمرکز می‌شوند. هم‌زمان با کنترل هزینه‌ها، هم پس‌انداز خود را به بالاترین نقطه می‌رسانند و هم درآمد خود را به بالاترین سطح می‌رسانند.

این روش سریع‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای افزایش پس‌انداز به‌منظور سرمایه‌گذاری است. سومین قسمت معادله، یعنی سرمایه‌گذاری عاقلانه هم ساده است؛ چراکه تنها چیزی که به آن نیاز دارید، اطلاعات عمومی است. نیازی نیست در سمینارهای سرمایه‌گذاری شرکت کنید یا تخصص عجیب و غریبی پیدا کنید. دو سرمایۀ مطمئن برای این کار این‌ها هستند:

۱. دارایی‌های کاغذی، مثل پول نقد و اوراق بهادار؛

۲. دارایی‌های ملکی، مثل آپارتمان و مغازه.

به‌طور خلاصه باید گفت که رسیدن به آزادی مالی خیلی ساده است:

- کمتر خرج کنید و تفاوت درآمد و هزینه را هوشمندانه سرمایه‌گذاری کنید.

- آن‌قدر این کار را تکرار کنید که درآمدی که از محل سرمایه‌گذاری کسب می‌کنید، از هزینه‌هایتان بیشتر شود.

باید بین میزان درآمد و هزینه‌های خود شکافی ایجاد کنید که بتوانید با آن سرمایه‌گذاری کرده و درآمد دیگری هم داشته باشید.

1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

  دسترسی فعلی شما اجازه مشاهده نظرات تحت این بخش را نمی دهد

logo-samandehi

treebottom

address    سعادت آبادبلوار پیام | میدان بهرود خیابان عابدی | پلاک ۳  | واحد ۳

tel    ۶۳ ۲۴ ۱۱ ۲۲