aaalafkherstext

ورود
x
یا
x
ثبت‌نام
x

یا

چگونه در جوانی ثروتمند شویم؟ (بخش اول)

(زمان خواندن: 4 - 8 دقیقه)

پولدار شدن در هر سنی خصوصاً در جوانی مستلزم سخت‌کوشی، برنامه‌ریزی و پس‌اندازِ صحیح است. مگر آنکه به‌قدری خوش‌شانس باشید که پولِ سنگین به ارث ببرید. هرچند ممکن است به نظربرسد که ورزشکاران یا هنرمندان مشهورِ جوان، ثروت خود را به‌وسیله‌ی شانس یا به‌راحتی توسط استعدادِ خدادادی‌شان کسب کرده‌اند؛ اما آن‌ها قطعاً مُزد فداکاری‌ها و استقامت در مسیرشان را گرفته‌اند. بیشترِ مردم قادر به رسیدن به این درجه از تعالی و موفقیت نیستند، با این حال، هرکسی که ذهن خود را آماده‌ی ثروتمند شدن کند در طی چند سال و با تکیه بر قوانینِ بنیادی و همچنین اختصاصِ زمان و تلاش بسیار زیاد، می‌تواند به این مهم دست یابد.

بالاترین درآمد ممکن را داشته باشید و آن را افزایش دهید

بالاترین درآمد ممکن را داشته باشید

افزایش درآمد یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید برای ثروتمند شدن انجام دهید. داشتن پول بیشتر رسیدن اهداف پس‌انداز و سرمایه‌گذاری‌تان را سریع‌تر می‌کند و در نتیجه، زودتر به حد ثروتی که می‌خواهید بسازید، می‌رسید.

۱) اهداف خود را تنظیم و انگیزه‌های خود را شناسایی کنید

پولدار شدن راهِ بسیار سخت و طاقت‌فرسایی است و شما قبل از انجام هرکاری باید ذهن خود را آماده‌ی این مسئله کنید. باید انگیزه‌هایی را که شما را در طول مسیر ثروتمندشدن ثابت‌قدم نگه می‌دارد، شناسایی کنید تا در زمانی که همه‌ی شرایط علیه‌تان بود با یادآوری آن‌ها، از مسیر خود خارج نشوید. تعیین اهداف خود یا درنظرگرفتن جایگاه خود در ده یا بیست سال آینده، می‌تواند روش مناسبی برای شناسایی انگیزه‌ها باشد.

  • همان‌قدر که پول به شما انگیزه می‌دهد، تصور کارهایی که می‌توانید توسط آن برای دیگران انجام دهید نیز به شما انگیزه‌ی مضاعف می‌دهد. تصور زندگی و آینده‌ی مناسبی که می‌توانید برای همسر و فرزندانتان مهیا کنید به شما روحیه‌ی خوبی می‌دهد.
  • از آرزوهای بزرگ هراس نداشته باشید. برای مثال، اگر در ماه ۱میلیون تومان درآمد دارید خودتان را محدود نکنید و به درآمد ۲میلیونی، ۵میلیونی یا ۱۰میلیونی و بالاتر فکر کنید.
  • کاربری‌ای را که از پولتان درنظردارید، معین کنید. ده‌ میلیون در حساب بانکی، یا مالکیت ده میلیون دارایی، یا ده میلیون اوراق بهادار و... هرکدام دارای مسیر متفاوت و سرانجام متفاوت هستند.

۲) اهداف خود را به دو بخش کوتاه‌مدت و بلندمدت تقسیم کنید

پایبندی به انگیزه‌ی اصلی‌تان بسیار مهم است؛ اما برای تحقق رویای خود، نیاز به سازماندهی زندگی‌تان در راستای اهداف کوتاه‌مدت دارید. برای دستیابی به ۱میلیون تومان، حتما باید از مرز ۱۰۰هزارتومان عبور کنید. و اگر شروع به درآمدزایی و پس‌انداز نکنید، هرگز به نتیجه نمی‌رسید. پس همیشه اهداف کوتاه‌مدت خود را چک کنید و همواره قدم‌ِ بعدی‌تان را برای کسب نتیجه‌ معین سازید.

  • یک راه خوب برای عملی ساختن اهداف کوتاه‌مدت این است که برای آن‌ها «عدد» تعیین کنید. برای مثال اگر شما یک فروشنده هستید، «فروش بیشتر» نمی‌تواند هدف کوتاه‌مدت خوبی باشد. «۲۰ درصد فروش بیشتر» را امتحان کنید. این عدد میزان پیشرفت شما را به وضوح مشخص می‌کند و به‌راحتی شما را از رسیدن یا نرسیدن به هدف کوتاه‌مدتان آگاه می‌سازد.

۳) مطالعه‌ی زندگی افراد موفق

افراد موفق حتماً به‌دلیلی به آن جایگاه رسیده‌اند و مطالعه‌ی زندگی این افراد یا ملاقات با ایشان می‌تواند الهام‌بخش شما برای رسیدن به اهدافتان باشد. شما باید درباره‌ی زندگی افرادی مثل مارک زاکربرگ (مخترع فیسبوک) یا مارک کوبَن (یک تاجر موفق) تحقیق کنید تا با درنظرگرفتن راه‌شان بتوانید ایده‌ی مناسبی برای مسیر خود بیابید.

  • همچنین باید از افراد موفقی که در اطرافتان می‌شناسید راهنمایی بگیرید و از نصیحت‌ها و تجربیاتشان استفاده کنید. این افراد، چگونگی رسیدن به خواسته‌هایشان را به‌خوبی بلد هستند وهمیشه تمایل دارند که راه زندگی‌ و مسیر موفقیت‌شان را برای دیگران تعریف کنند. به‌صورت گسترده از این اشخاص سؤال بپرسید و سعی کنید اعمالشان را به‌درستی تکرار کنید.
برای به‌دست آوردن یک شغل خوب تلاش کنید

۴) برای به‌دست آوردن یک شغل خوب تلاش کنید

دنبال یک شغل با آینده‌‌ی خوب بگردید. شاید مهم‌ترین بخش ثروتمند شدن داشتن درآمدی ثابت و قابل ارتقا باشد. مشخص است که شغل مناسب هر فرد با دیگری تفاوت داشته، بستگی به استعدادها و علایق و تحصیلات دارد. همین‌طور مطمئن شوید که برای کاری که انجام می‌دهید رقیب داشته باشید، درغیر این صورت موفق نخواهید شد.

سعی کنید دنبال شرکتی باشید که بتوانید در آن پیشرفت قابل توجهی کنید. شغلی که پاداش مناسبی برای سخت‌کوشی‌تان قائل نمی‌شود و راه پیشرفت درآن بسته است، هرگز مناسب هدف شما نیست.

۵) از استعدادتان بهره ببرید

برای یافتن شغل اصلی و ساختن آینده و درآمد خوب، هیچ راهی بهتر از کشف استعدادتان نیست. افرادی که به موفقیت‌های فوق‌العاده دست یافته‌اند، از بالاترین سطحِ ممکنِ استعداد و توانایی‌های ذاتی و اکتسابی‌شان، استفاده‌ی مناسب و به‌جا کرده‌اند. شما نمی‌توانید در شغلی که توانایی شما را به چالش نمی‌کشد و اجازه‌ی بهره‌وری از استعداد‌هایتان را نمی‌دهد موفق شوید. برای مثال اگر شما واقعاً نویسنده‌ی خوبی هستید و استعداد کافی در نوشتن دارید، از شغل فروشندگیِ فعلی خود استعفا داده و تمام وقت خود را به نویسندگی بپردازید.

  • یکی از مهم‌ترین مزایای جوانی، همان شور و توانمندی انسان در جوانی است. افراد مُسنی که در بازار کار هستند، همواره از شما می‌خواهند که قدر جوانی‌تان را بدانید؛ زیرا در این سنین شما قادر به کار کردن در ساعات طولانی هستید و همچنین دارای روحیه و ذهن تازه هستید و می‌توانید دیدگاهی نو به مسائل دنیا پیدا کنید. به‌عنوان یک نیروی جوان، قابلیت سازگاری و انعطاف‌پذیری خوب با زمان حال را دارید که این خود یکی از بهترین سرمایه‌ها است.
  • اگر هیچ استعدادِ پول‌سازی ندارید، یک حرفه‌ی درآمدزا بیاموزید. برای مثال، امروزه یکی از بهترین حرفه‌ها در بازار کار، نوشتنِ کد با کامپیوتر یا همان برنامه‌نویسی است و مهارتی است که تقریباً همه می‌توانند بیاموزند. ازین طریق می‌توان درآمد خوبی داشت، پس هرچه زودتر دنبال کلاس‌های برنامه‌نویسی باشید.
شبکه‌سازی کنید

۶) شبکه‌سازی کنید

ایده‌های ناب و شرکتِ موفق، مسلماً از یک نفر نشأت نمی‌گیرد. بلکه نتیجه‌ی گردهم‌آیی گروهی از افرادِ همفکری است که درباره‌ی آینده‌، بایکدیگر تعامل و مباحثه کرده‌باشند. هیچ‌گاه مزیتِ ملاقات و تشکیل روابط بینِ اشخاص موفق در زمینه‌ی کاری خود را ازدست ندهید. زمانی که پیشنهادها و پروژه‌های کارآفرینی سراغتان می‌آید، شما باید بتوانید این موقعیت‌ها را توسط شبکه و نیروهایی که از شما دراین زمینه حمایت می‌کنند، به عمل بنشانید.

  • توجه داشته‌باشید که همواره از تعاملات افراد داخل شبکه‌ی خود (چه حقیقی و چه مجازی) برای پیشرفت و پرورش روابط حرفه‌ای، استفاده کنید. همچنین با همکلاسی‌های دوران دبیرستان و دانشگاهتان که در کار خود موفق هستند، یا در مسیر موفقیت هستند در ارتباط باشید.

۷) درآمد خود را افزایش دهید

در کنارِ این‌که به‌دنبال افزایش درآمد شغل اصلی‌تان هستید، می‌توانید درآمدتان را به وسیله‌ی منابعِ بیشتر، تجهیز کنید. این منابع می‌تواند سرمایه‌گذاری باشد، شغل پاره‌وقت باشد یا هرگونه فروشِ غیرمتعارفی که شما وقتِ انجامش را دارید.

  • درکل، ببینید که ازکجا و چگونه می‌توانید درآمد اضافی کسب کنید و این چرخه را بارها و بارها ادامه دهید. برای مثال اگر یک فروشگاه آن‌لاین نسبتاً خوب دارید، در کنار آن یک فروشگاه آن‌لاین دیگر بسازید. و همین‌طور یک فروشگاه دیگر و یک فروشگاه دیگر. شبکه‌ی گسترده‌ی اینترنت بهترین فضا برای این‌گونه جاه‌طلبی‌ها‌ ‌است.

۸) به سختی تلاش کنید

با وجود همه‌ی ابزارهایتان، ازجمله شبکه‌سازی و پروژه‌های مختلف، تلاش و سخت‌کوشی‌تان است که شما را به‌سمت موفقیت سوق می‌دهد. شما نباید هیچ فرصتی برای کارِ بیشتر و پیشرفت را از دست بدهید. حتی اگر به شکست منجر شود، نباید پا پس بکشید. موفقیت، حاصل تلاش مستمر در راستای رسیدن به هدف و استقامت در مسیر پرفرازونشیب آن است.

در بخش بعدی، بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

  دسترسی فعلی شما اجازه مشاهده نظرات تحت این بخش را نمی دهد

logo-samandehi

treebottom

address    سعادت آبادبلوار پیام | میدان بهرود خیابان عابدی | پلاک ۳  | واحد ۳

tel    ۶۳ ۲۴ ۱۱ ۲۲