aaalafkherstext

ورود
x
یا
x
ثبت‌نام
x

یا

چقدر بخوابیم تا ثروتمند شویم؟ + فایل صوتی

(زمان خواندن: 4 - 7 دقیقه)

همۀ ما داستان‌هایی دربارۀ کارآفرینان موفق شنیده‌ایم که چگونه هر روز پیش از سپیده‌دم از خواب بیدار می‌شوند و قبل از ساعت ۵ صبح کارهایشان را سروسامان می‌دهند.

در ادامه، توصیه‌هایی از چند کارآفرین موفق که چنین عادتی ندارند، خواهیم خواند. امیدواریم که این مقاله بتواند در انتخاب سبک زندگی موفق‌تان به شما کمک کند و بدانید که کدام روش برای شما کارآمدتر و مفیدتر است.

داشتن یک خواب راحت و خوب مهم‌تر از بیدار شدن سر ساعت مشخصی است. اگر خلاقیت شما در ساعات پایانی شب شکوفا می‌شود، قطعاً اولویت‌تان این خواهد بود که دیرتر به خواب روید.

میزان خواب و موفقیت مالی

برایان کلایتون، مدیرعامل فعلی گرین‌پال، هر روز صبح حدود ساعت ۸ الی ۹ از خواب بیدار می‌شود. او در این‌باره می‌گوید: «هنگامی که برای ساختن شرکت جدیدم کار می‌کردم، به سختی در تلاش بودم که ساعت ۴ یا ۵ صبح از خواب بیدار شوم. پس از آن‌که خودم را به مدت شش ماه این‌گونه به زحمت انداختم، تازه متوجه شدم با این روش حتی نصف کارایی زمانی را که ۸ یا ۹ ساعت در شبانه‌روز می‌خوابیدم، نداشتم. پذیرش این حقیقت که شما به یک خواب راحت شبانه نیاز دارید، بهتر از آن است که تلاش کنید تا خود را به چیزی که نیستید تبدیل کنید.»

راس اندرو پکت، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت ماروپست، صبح‌ها ساعت ۹ الی ۹:۳۰ از خواب بیدار می‌شود! او می‌گوید: «من زمانی به تخت‌خواب می‌روم که ایده‌هایم خسته شده باشند، نه خودم. صبح خیلی زود از خواب برخاستن افراط در کار است. اگر بهترین ایده‌های شما شب‌هنگام به سراغتان می‌آیند، پس شب‌ها کار کنید. شب‌های بی‌خوابی را نشانه‌ای برای کار کردن روی چیزی ارزشمند تلقی کنید؛ و سپس از آن شب‌ها برای کار کردن روی آن چیز استفاده کنید.»

پائول کوگر، میلیونر خودساخته، هر روز صبح سر ساعت ۹:۱۵ دقیقه و تنها یک‌ربع پیش از آغاز کار بازار از خواب بیدار می‌شود. او چنین توصیه می‌کند که اگر خوابیدن را دوست دارید، باز هم می‌توانید موفق باشید؛ به شرطی که کارهای دشوارتان را به زمانی موکول کنید که بیش‌ترین کارآیی را دارید و کارهای آسان‌تر را اول صبح انجام دهید. کروگر می‌گوید: «بسیاری از انسان‌های موفق دیگران را به کم‌خوابی، زود از خواب بیدار شدن و به‌شدت کار کردن دعوت می‌کنند؛ در حالی‌که مسئله مهم‌تر این است که ابتدا روش کارآمد خودتان را بشناسید و جریان کارتان را بر آن اساس بهینه‌سازی کنید.»

شروع به کار

هنگامی که از خواب بیدار شدید، آمادۀ آغاز کارتان باشید

کریگ ولف، مولتی‌میلیونر و مالک کمپانی سلبری‌داک، چنین می‌گوید: «برای موفق بودن مهم نیست که چقدر زمان در اختیار دارید، چه زمانی کارتان را آغاز می‌کنید و کی به پایان می‌رسانید. شما باید ساعتی از روز را برگزینید که 100 درصد آماده‌اید. به‌عنوان مثال، من حتی اگر در خواب شیرین باشم، باز هم ساعت 9 صبح بیدار می‌شوم و مهم نیست چه اتفاقی افتاده باشد، حتماً به تماس‌هایم پاسخ می‌دهم. من برای موثرتر کار کردن، زمان‌بندی‌های خاصی تنظیم کرده‌ام؛ مثلاً برای کار کردن روی پروپوزال‌ها، پاسخ دادن به تماس‌ها و در نهایت برقراری ارتباط حضوری با دیگران. مسئله این است که شما باید زمانتان را برنامه‌ریزی کنید و با بالاترین کارآیی‌تان به این زمان‌بندی پای‌بند بمانید. ممکن است شما سحرخیز نباشید؛ اما باید در اولویت‌دهی و منظم بودن استاد باشید و بدانید که زمانتان را – چه شب و چه روز – چگونه باید برنامه‌ریزی کنید.»

اگر خوابیدن را دوست دارید، باز هم می‌توانید موفق باشید؛ به‌شرطی که کارهای دشوارتان را به زمانی موکول کنید که بیش‌ترین کارآیی را دارید.

Image

زمان‌بندی، زمان‌بندی، زمان‌بندی

فارغ از زمانی که از خواب بیدار می‌شوید، راز کلیدی موفق شدن این است: مدیریت زمان‌بندی. فعال و سازنده بودن در ساعات بیداری مهم‌تر از زود برخاستن و سازنده نبودن است.

ناتاشا نلسون، مالک مولتی‌میلیونر کمپانی اسباب‌بازی‌سازی کائوزبوتس، ساعت 8 الی 9 صبح از خواب برمی‌خیزد. او هر شب پیش از خواب برای فردای خود برنامه‌ریزی می‌کند. نلسون می‌گوید: «آخرین کاری که در پایان روز کاری‌ام انجام می‌دهم، برنامه‌ریزی برای صبح بعدی است. این‌گونه من مجبور نیستم که صبح‌ها زمانی را به منظم شدن و آغاز کارهایم اختصاص بدهم. از آن‌جا که دریافت ایمیل و پیام در شب اجتناب‌ناپذیر است، من آن‌ها را وارد لیست کارهای صبحگاهی‌ام می‌کنم و بلافاصله پس از بیدارشدن به آن‌ها رسیدگی می‌کنم. میان بیدار شدن من از خواب و آغاز کارهایم فاصلۀ زمانی وجود ندارد؛ و مجبور نیستم که نیم‌ساعت زمان خود را به منظم شدن و برنامه‌ریزی اختصاص بدهم.»

زمان‌بندی برای دست‌یابی به موفقیت، یعنی شما واقعاً روی فعالیت‌های ارزشمندتان متمرکز و از آن‌ها آگاه باشید. هم‌چنین باید کارتان را اولویت‌بندی کنید.

سیستم کاری قدرتمند

سیستم‌های قدرتمند ایجاد کنید

موفق بودن یعنی این‌که سیستم‌های درستی به‌کار بگیرید تا بتوانید بیش‌ترین و مفیدترین استفاده را از زمان‌تان ببرید؛ فارغ از این‌که ساعت‌تان چه زمانی از روز را نشان می‌دهد.

میشل اسکیزم، مشاور کسب‌وکار، می‌گوید: «با بهره‌گرفتن از سیستم‌ها و تیم‌های بزرگ، شما می‌توانید با خیالی آسوده بخوابید و مطمئن باشید که ترتیب کارها به خوبی داده می‌شود.»

شما هم‌چنین باید بدانید که کدام کار ارزشمندتر است و می‌تواند به کسب‌وکارتان برای رسیدن به مراحل بالاتر کمک کند. برایان کلایتون موفقیت خود را مدیون اولویت‌بندی فعالیت‌ها و رسیدگی به کارهای مهم‌تر به‌جای کارهای کم‌اهمیت و روزانه می‌داند. وی چنین می‌گوید: «بیش‌تر زمان‌تان را به فعالیت‌های اولویت‌بالا اختصاص دهید. مانند برنامه‌ریزی استراتژی، گفت‌وگو با منتورها، افزایش بودجه از طریق سرمایه‌گذاران و سخنرانی‌های عمومی. این کارها شاید خیلی فوری نباشند، اما بسیار مهم‌اند.»

موفق بودن یعنی این‌که سیستم‌های درستی به‌کار بگیرید تا بتوانید بیش‌ترین و مفیدترین استفاده را از زمان‌تان ببرید؛ فارغ از این‌که ساعت‌تان چه زمانی از روز را نشان می‌دهد.

به خودتان اهمیت بدهید

یک زمان‌بندی فشرده می‌تواند ایجاد تعادل میان کار و رسیدگی به امور شخصی و خانوادگی زندگی‌تان را دشوار کند؛ اما با این‌حال، اهمیت دادن به زندگی شخصی‌تان برای رسیدن به موفقیت اجتناب‌ناپذیر است. به‌عنوان مثال، حضور در باشگاه و ورزش کردن نه‌تنها برای سلامتی فیزیکی مفید است، بلکه باعث آرامش ذهنی و آمادگی بیش‌تر برای حضور در محیط کار می‌شود. باید بدانید که دست‌یابی به موفقیت بدون اهمیت دادن به خویشتن میسر نخواهد بود.

به‌یقین، کلید موفقیت این خواهد بود که در میان فشردگی برنامه‌های کاری‌تان بتوانید زمان کوچکی را به استراحت، صرف غذا در کنار عزیزان و مواردی از این دست اختصاص دهید.

نتیجه بحث‌مان این شد: برای موفق شدن نیازی نیست که حتماً پیش از طلوع آفتاب از خواب بیدار شوید. تنها باید بتوانید از ساعات بیداری‌تان بهترین استفاده را ببرید و این‌گونه خود را برای موفقیت و ثروتمندشدن آماده کنید.

1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

  دسترسی فعلی شما اجازه مشاهده نظرات تحت این بخش را نمی دهد

logo-samandehi

treebottom

address    سعادت آبادبلوار پیام | میدان بهرود خیابان عابدی | پلاک ۳  | واحد ۳

tel    ۶۳ ۲۴ ۱۱ ۲۲