aaalafkherstext

ورود
x
یا
x
ثبت‌نام
x

یا

بازی‌های مالی می‌توانند زندگی‌تان را تغییر دهند

(زمان خواندن: 3 - 5 دقیقه)

بازی روشی قدیمی برای آموختن است؛ هم از دیگران و هم به دیگران. روشی که به‌علت سرگرم‌کننده بودن جذابیت بیشتری برای مخاطب دارد و بیشتر از آن استقبال می‌شود. به همین علت ما در سایت علف خرس، بازی‌هایی را که مطلقاً مالی هستند یا جنبه‌هایی مالی دارند یا درس‌هایی مالی می‌توان از آن‌ها برداشت کرد، به شما معرفی خواهیم کرد.

مونوپولی

یادگیری مسائل مالی با چاشنی تفریح

بسیاری از افراد جامعه صرف نظر از سن‌وسالشان، در حوزه‌های مالی زندگی‌شان ضعیف هستند. نمی‌دانند چگونه پولشان را خرج یا پس‌انداز کنند و عادت‌های غلطی در مسائل مالی‌شان دارند. جوانان بعد از فارغ‌التحصیلی از مدرسه و دانشگاه، وقتی می‌خواهند به‌شکل جدی وارد دنیای کار شوند، متوجه ضعف‌های خود در مسائل مالی می‌شوند و بسیار علاقه‌مند هستند که دراین‌باره بیاموزند؛ اما دوره‌های آموزشی جامع و جذابی وجود ندارد که این مسائل را یاد بدهد. آن‌هایی هم که هست، مسائل مهم و کاربردی را نمی‌آموزند و در عین حال، خشک و کسل‌کننده هستند. بسیاری از افراد هم به‌رغم موفق نشدن در امور مالی زندگی، نمی‌دانند دقیقاً مشکل از کجا می‌آید و چرا همیشه شکست می‌خورند.

در مدرسه‌ها که اولین محل رسمی آموزش کودکان هستند، مهارت‌های زندگی و خصوصاً مهارت‌های مالی یاد داده نمی‌شود؛ در حالی که کودکان در سن مدرسه رفتن، ظرفیت زیادی برای آموزش دارند و در آن زمان است که مهارت‌هایشان شکل می‌گیرد. البته گاهی شنیده می‌شود کلاس‌هایی برای آموزش مهارت‌های مالی به‌شکل خصوصی برگزار می‌شود، ولی اغلب آن‌ها کسل‌کننده و خشک هستند. در جای خالی آموزش مهارت‌های مالی که کم‌وبیش در اکثر کشورهای دنیا وجود دارد، بازی‌های مالی گزینۀ بسیار مناسبی هستند. بازی در عین سرگرم‌کنندگی می‌تواند آموزنده باشد و با روش شبیه‌سازی هر آنچه نیاز است آموخته شود، عملاً یاد بدهد.

بازی با تبلت

بازی‌های مالی آنلاین، راهی برای کسب تجربۀ عملی

بازی‌های مالی آنلاینِ رقابتی روشی مهیج برای کسب تجربه‌های مالی از طریق شبیه‌سازی است که به شما در کارهای روزانۀ مالی و کسب‌وکارهایتان کمک می‌کند. رقابت در بازار سرمایه عامل مؤثری است و از این طریق است که افراد می‌توانند در بورس، تجارت و کسب‌وکارهایشان به برتری دست یابند.

بازی‌های مالی علاوه بر اینکه به تجربه به شما می‌آموزد چه چیز موجب موفقیت یک نفر در امور مالی می‌شود، از طریق تمرین، شما را به این نتیجه می‌رساند که از فعالیت در کدام حوزۀ مالی بیشتر لذت می‌برید. بسیاری از بازی‌های مالی به‌صورت آنلاین، در دسترس هستند. هر کدام از آن‌ها مفهوم یا عملی از مسائل مالی را شبیه‌سازی می‌کنند. شما می‌توانید با توجه به مهارتی که نیاز دارید، از بین بازی‌ها انتخاب کنید. این بازی‌ها انواع مهارت‌های مورد نیاز از قبیل بودجه‌بندی حقوق ماهانه، پس‌انداز کردن و به‌طور کلی، عادت‌های خوب مالی را آموزش می‌دهند.

کاتان

کودکان مهم‌ترین مخاطبان این بازی‌ها هستند؛ چون هنوز وارد دنیای کار با پول و مسائل مالی نشده‌اند و می‌توانند با آموزش صحیح، از ابتدا پولشان را هوشمندانه خرج یا پس‌انداز کنند.

یک بازی مالی باید جنبه‌های مختلفی را پوشش دهد تا یک بازی عالی و کامل باشد. برای این مقصود به‌جای یک بازی باید چند بازی مالی مختلف را که هر کدام کارکردهای خاصی دارند، در نظر گرفت. بهترین راه این است که دربارۀ نکات آموزشی هربازی اطلاعاتی کسب کرده و با آن رویکرد به سراغش برویم و به این منظور، نیاز به جمع‌آوری اطلاعات زیادی است؛ اما آنچه این کار را آسان می‌کند، پیدا کردن سایت‌هایی است که فقط در حوزۀ مسائل مالی نوشته شده‌اند. ما در مجموعه مطالب بازی‌های مالی، به‌مرور این بازی‌ها را معرفی کرده و ویژگی‌هایشان را برخواهیم شمرد.

در اینجا فهرستی از بازی‌هایی که تاکنون معرفی شده‌اند، برایتان فراهم شده است. این فهرست به‌مرور با معرفی بازی‌های بیشتر، کامل می‌شود.

در مطلب «بازی با بردگیم‌ها و روش‌های آن» هم با شیوه‌های مختلف دسترسی به بازی‌های تخته‌ای یا رومیزی، آشنا می‌شوید. می‌توانید در بخش نظرات ما از دیدگاهتان راجع‌به مطالب این بخش آگاه کنید.

1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

  دسترسی فعلی شما اجازه مشاهده نظرات تحت این بخش را نمی دهد

logo-samandehi

treebottom

address    سعادت آبادبلوار پیام | میدان بهرود خیابان عابدی | پلاک ۳  | واحد ۳

tel    ۶۳ ۲۴ ۱۱ ۲۲