aaalafkherstext

ورود
x
یا
x
ثبت‌نام
x

یا

با بودجه‌بندی معکوس بدون برنامه‌ریزی پس‌انداز کنید

ما همیشه اهداف و آرزوهایی داریم که برای تحقق بخشیدن به آن‌ها به پول نیاز داریم. خیلی وقت‌ها مبلغ مورد نیاز از حقوقمان بیشتر است. در این حالت یا بی‌خیال می‌شویم یا تصمیم می‌گیریم برایش وام بگیریم و یک بدهی ایجاد کنیم. وقتی وام می‌گیریم، بلافاصله می‌توانیم به هدفمان برسیم؛ ولی باید هر ماه مقدار مشخصی را برگردانیم به‌علاوۀ سود! خب چرا کمی زمان را به تعویق نیندازیم و در عوض با همین روش بدون پرداخت سود به بانک، به هدفمان نرسیم؟

منظورم این است که از روش بودجه‌بندی معکوس استفاده کنیم. در این روش به‌جای محاسبۀ دقیق بودجۀ مورد نیاز برای امور ضروری در طول یک ماه و پس‌انداز کردن باقی‌مانده، ابتدا مبلغی را که می‌خواهیم برایش پس‌انداز کنیم، تعیین می‌کنیم، بعد تصمیم می‌گیریم که تا چه مدت زمانی می‌خواهیم به آن هدف برسیم و درآخر، مقدار پس‌انداز را در تعداد ماه‌های زمانی که می‌خواهیم صبر کنیم، تقسیم کرده و رقم تعیین‌شده برای هر ماه را پس‌انداز می‌کنیم. در این روش، مثل پرداخت قسط‌های وام، هر ماه ابتدا پس‌انداز را کنار می‌گذاریم و بعد مقدار باقی‌مانده را با آزادی عمل بیشتری خرج می‌کنیم.

البته باید دقت کرد که رقمی که برای پس‌انداز ماهانه در نظر می‌گیریم برای شرایط مالی‌مان معقول باشد و باعث نشود در تنگنا قرار بگیریم و روزهای آخر ماه در جیبمان شپش بکشیم. در استفاده از این شیوه، در آغاز محتاطانه عمل کنید و هر ماه درصد معینی مقدار پس‌انداز را زیاد کنید تا به مقداری برسید که نمی‌توانید از آن فراتر بروید. حالا وقت چیست؟ پیدا کردن روشی که درآمدتان را زیاد کند. در مطالب دیگر سایت جست‌وجو کنید و دربارۀ روش‌های افزایش درآمد و در نهایت، افزایش میزان پس‌انداز بخوانید.

1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

logo-samandehi

treebottom

address    سعادت آبادبلوار پیام | میدان بهرود خیابان عابدی | پلاک ۳  | واحد ۳

tel    ۶۳ ۲۴ ۱۱ ۲۲