aaalafkherstext

ورود
x
یا
x
ثبت‌نام
x

یا

بین یوگا و امور مالی شخصی چه ارتباطی وجود دارد؟

(زمان خواندن: 3 - 6 دقیقه)

دو سال بود که در نیویورک زندگی جدیدی را شروع کرده بودم؛ ولی همچنان برای همه‌چیز اضطراب داشتم و نمی‌توانستم به آرامش برسم. برای درمان اضطراب به مؤسسۀ یوگای منهتن رفتم. آن‌ها نه‌تنها کلاس یوگا، بلکه کلاس‌های متنوع دیگری نیز داشتند که به تناسب سلایق مختلف است. اما یک کلاس بود که نظر من را بیشتر از بقیه کلاس‌ها جمع کرد: یوگا برای امور مالی شخصی. همین اسم کافی بود تا من را وادار کند به آن سری بزنم.

shutterstock_166499699-1080.jpg

یوگا در اساس، برپایۀ یافتن آرامش است. این آرامش می‌تواند آرامش فیزیکی شخص باشد، آرامش بُعد روحی او باشد و حتی آرامش در ارتباط با دیگران باشد. از طریق یوگا می‌توانید آرامش را در تمام جنبه‌های زندگی خود جاری کنید و بهتر است بدانید که استفاده از روشی مشابه دربارۀ پول نیز ممکن است.

پول مسئله‌ای شیطانی نیست که هدفش عصبانی کردن ما در دنیا باشد. پول همانند غذا و هوا یک انرژی است که در حال رفت‌وآمد به زندگی ماست. نمی‌توان گفت خوب است یا بد؛ فقط می‌تواند گفت که وجود دارد. غذا می‌تواند خوب یا بد باشد؛ اما هیچ نوع پولی را نمی‌توان گفت نسبت به دیگری بهتر یا بدتر است.

یاد گرفتن اینکه پول را به‌صورت یک انرژی ببینیم کار سختی است، اما انجام دادن آن می‌تواند زندگی را به‌شدت ساده‌تر کند. من همیشه نگران پول هستم. می‌دانم با توجه به تخصصم عجیب است؛ اما استفاده از یوگا در برنامه‌ریزی مالی‌ام باعث تفاوت‌های بزرگی شد. این کار نیاز به تمرین زیادی دارد؛ اما امکان‌پذیر است.

در ادامه،پنج قدم مهم را نام می‌برم تا شاید شما نیز انگیزه پیدا کرده و این کار را شروع کنید.

shutterstock_152933135-1080.jpg

قدم اول) به‌دنبال تعادل باشید

همه می‌خواهند پول بیشتری داشته باشند، اما سوال مهم‌تری که باید از خود بپرسید این است که چرا؟ چرا ما می‌خواهیم نسبت به الان خود ثروتمندتر شویم؟ ممکن است در حال حاضر پول کافی برای تأمین تمام تعهدات و بدهی‌های خود را داشته باشیم. این دقیقاً همان تعادل واقعی است؛ اما باید از خود بپرسیم که پول بیشتر چه تأثیری بر زندگی‌مان می‌گذارد؟ ممکن است توجه ما را از چیزی که در آن زمان مهم است، پرت کند. پول اغلب مردم را از تعادل دور می‌کند، پس دقت کنید که به‌دنبال چه نوع تعادلی هستید.

bigstock-businessman-breaking-stone-wal-65793763-1080.jpg

قدم دوم) آمادگی مناسب اهمیت دارد

سخت‌ترین حرکت یوگا عموماً در پایان جلسه انجام می‌شود. می‌دانید چرا؟ به دلیل اینکه تا قبل از آن، آمادگی لازم را ندارید. شما نمی‌توانید در هر زمان که بخواهید به دوران بازنشستگی رفته یا به یک تعطیلات خوب بروید. باید ابتدا آمادگی مناسب داشته باشید. ممکن است الان در حال پس‌انداز کردن نباشید؛ اما هیچوقت برای شروع دیر نیست. در ضمن کمک یا راهنمایی گرفتن همیشه مهم است، پس مطمئن شوید که یک مشاور مالی دارید تا در این آمادگی به شما کمک کند.

businessman-balancing-to-two-chairs-holding-laptop-84120653-5727f0b25f9b589e340ed5a3.jpg

قدم سوم) منعطف باشید

ممکن است احمقانه به نظر برسد؛ اما بله، شما باید آن‌قدر منعطف باشید که محدودیت‌های مالی خود را بپذیرید. این امر همچنین زمانی که باید عادات مالی خود را بشناسید، مهم می‌شود. اگر دوست دارید هر روز صبح یک لیوان قهوه بخورید، بهتر است بدانید که می‌توانید پول آن را برای کاری به مراتب بهتر صرف کنید. اگر به خود بگویید که به‌جای هر روز، هفته‌ای یک یا دوبار قهوه می‌خورم، خیلی بیشتر به تعادل نزدیک خواهید شد.

dollarphotoclub_97120341-1080.jpg

قدم چهارم) تلاش برای اهمیت دادن به خودتان ارزش دارد

انجام دادن یوگا برای سلامتی عالی‌ است و می‌تواند احساسات و حال شما را خوب کند. همان‌طور که از بدن خود محافظت می‌کنید، اگر با پول نیز مانند چیزی برخورد کنید که برای سلامتی انرژی می‌آورد، بیشتر تشویق خواهید شد که امور مالی خود را کنترل کنید. سارا وینفری (Sarah Winfrey) می‌گوید: «یادگیری مراقبت از خود از طریق یوگا، اغلب به مردم کمک می‌کند تا از لحاظ مالی نیز از خودشان مراقبت کنند. این می‌تواند این‌گونه تعبیر شود که مردم پول را خرج چیزهایی می‌کنند که به آن‌ها حس خوبی می‌دهد، حتی چیزهای کوچک!»

یک شمع خوشبو، یک کتاب، یا حتی یک فنجان قهوه، همۀ این‌ها می‌تواند نوعی مراقبت از خود تلقی شوند. همچنین یوگا در امور مالی شخصی می‌تواند به این معنا باشد که احتیاط بیشتری دربارۀ چگونگی خرج کردن پول خود داشته باشید و در این صورت دیگر نگران پرداخت اقساط، عقب افتادن آن‌ها و چگونگی پرداختشان نیستید. به‌محض اینکه افراد شروع به مراقبت از خودشان کنند، این کار در تمام زندگی‌شان جریان پیدا خواهد کرد.

6a00e54ee3905b883301b8d0c0db36970-1080.jpg

قدم پنجم) آگاهی می‌تواند در رسیدن به اهدافتان کمک کند

داشتن قلبی مهربان و ذهنی باز در زندگی کلید رسیدن به اهداف است. پس این را همیشه به‌خاطر داشته باشید که هر کاری را که انجام می‌دهید مربوط به امور مالی شماست. آگاهی داشتن و مسلط بودن بر تمامی مسائل مالی‌تان برای شما شادی و آرامش به همراه می آورد. دقیقاً همان‌طور که یوگا باعث این حس می‌شود. وینفری همچنین اشاره کرده است که آگاهی داشتن جوهرۀ تبدیل شدن به یک فرد کامل در زندگی است. او در این‌باره می‌گوید: «آگاه بودن و در نتیجۀ آن فردی کامل شدن می‌تواند به ما در پایبندی به بودجه کمک کند.»

در ضمن می‌تواند به ما کمک کند تا برای چیزهایی که واقعاً می‌خواهیم پس‌انداز کنیم، بدون زیر بار قرض رفتن زندگی اقتصادی را شروع کنیم و حتی می‌تواند به ما در خرید هدایای عید نیز کمک کند؛ چون ما را  روی چیزی که می‌خواهیم بخریم و گیرندۀ آن متمرکز می‌کند، نه چیزی که دوست داریم برای آنان بخریم.

در آخر، باید گفت آگاه بودن می‌تواند در پس‌انداز بیشتر، سرمایه‌گذاری بهتر و شادی بیشتر با داشته‌هایمان کمک کند.

1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

  دسترسی فعلی شما اجازه مشاهده نظرات تحت این بخش را نمی دهد

logo-samandehi

treebottom

address    سعادت آبادبلوار پیام | میدان بهرود خیابان عابدی | پلاک ۳  | واحد ۳

tel    ۶۳ ۲۴ ۱۱ ۲۲